Όλα όσα συμβαίνουν...

Τούτος εδώ ο χώρος έγινε για να φιλοξενεί όλα όσα συμβαίνουν όχι μόνο στον τόπο που ζω κι αγαπώ, όχι μόνο στην Αργολίδα και τους γειτονικούς νομούς αλλά σε κάθε γωνιά της Ελλάδας. Όλα όσα μαθαίνω, όσα μ' αρέσουν, όσα θα ήθελα να παρακολουθήσω και δεν μπορώ ή δεν προλαβαίνω. Όσα συμβαίνουν τόσο κοντά που μπορώ να τα ζήσω "από μέσα" κι όσα συμβαίνουν τόσο μακριά που -δυστυχώς- δεν τα φτάνω...

Σάββατο 18 Ιουνίου 2011

Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας


Το 17ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας θα πραγματοποιηθεί
από τις 14 έως τις 21 Ιουλίου. Διοργανώνεται για δέκατη έβδομη
συνεχόμενη χρονιά στην Καλαμάτα, από το Διεθνές Κέντρο Χορού.


Το πρόγραμμα αναλυτικά:
 Την Πέμπτη 14 και την Παρασκευή 15 Ιουλίου στις 22:00
στο Αμφιθέατρο Κάστρου Καλαμάτας

 EASTMAN/ SidiLarbiCherkaoui
 Babel(words)
 των SidiLarbiCherkaoui, DamienJalet και AntonyGormley
 Χορογραφία: SidiLarbiCherkaoui και DamienJalet
Σχεδιασμός σκηνικού: AntonyGormley
Βοηθός χορογράφου: NienkeReehorst
Σχεδιασμός κοστουμιών: AlexandraGilbert
Σχεδιασμός φωτισμού: AdamCarrée
Δραματουργός: LouCope
Συνδημιουργήθηκε και ερμηνεύεται από τους: NavalaChaudhari, FrancisDucharme, DarrylE. Woods, JonFilipFahlstrom, DamienFournier, BenFury, PaeaLeach, ChristineLeboutte, UlrikaKinnSvensson, KazutomiKozuki, SandraDelgadilloPorcel, JamesO'Hara και HelderSeabra
Μουσικοί: PatriziaBovi, MahabubKhan, SattarKhan, GabrieleMiracle και ShogoYoshii(Κόντο)
Σύμβουλος παραδοσιακής τουρκικής μουσικής: FahrettinYarkin
 Παραγωγή : Eastman vzw και Théâtre royal de la Monnaie
Συμπαραγωγή : Ίδρυμα της Επιχείρησης Hermès, Δημόσιο Ίδρυμα του Πάρκου και της Grande Halle de la Villette (Παρίσι), Sadlers Wells (Λονδίνο), Theaterfestival Boulevard (‘s-Hertogenbosch, Ολλανδία), Festspielhaus (St. Pölten), Grand Théâtre τουΛουξεμβούργου, International Dance festival (Ελβετία) - Migros Culture Percentage, ΊδρυμαMusica per Roma (Ρώμη) και the Ludwigsburger Schlossfestspiele (Γερμανία). Η παράσταση Babel(words) συν-ανατέθηκε από το πρόγραμμα DashArts2010 για τις Αραβικές Τέχνες.
 Με την υποστήριξη του GarrickCharitableTrust και των Φλαμανδικών Αρχών.
Η Eastmanvzw είναι μόνιμα φιλοξενούμενη ομάδα στο Toneelhuis (Αμβέρσα), projectpartnerτου διεθνούς κέντρου για τις τέχνες DeSingel (Αμβέρσα) και υποστηρίζεται από την AsanoTaiko (Ιαπωνία).
 Διάρκεια παράστασης: 100 λεπτά
 Χτίζοντας και γκρεμίζοντας αόρατους πύργους, μέσα στο ευρηματικό σκηνικό του Άντονυ Γκόρμλεϋ, μια παλλόμενη ανθρωπότητα, σκληρή, τρυφερή, ολοζώντανη και σε όλο της το μεγαλείο, ξαναζεί επί σκηνής μια Βαβέλ αντεστραμμένη, μια Βαβέλ των ονείρων, της συμφιλίωσης και της συμβίωσης· μια Βαβέλ πολύχρωμη και πολυφωνική σαν το ανομοιογενές πλήθος του Πλανήτη. Σ’ αυτή την παράξενη χώρα, την ασυνεννοησία καταργεί η ευεργετική παρέμβαση της μουσικής. Βαθυστόχαστη και ταυτόχρονα ανάλαφρη, πολιτική, κωμική, πικρή, αυθεντική και ανθρώπινη, η παράσταση Babel(words) που υπογράφουν από κοινού ο Σίντι Λάρμπι Τσερκάουι και ο Νταμιάν Ζαλέ ανήκει σ’ αυτό το είδος έργων τέχνης που μπορούν να κάνουν έναν θεατή να νιώσει περήφανος για το ότι ανήκει στο ανθρώπινο είδος.
Ο Σίντι Λάρμπι Τσερκάουι δεν χρειάζεται συστάσεις στο ελληνικό κοινό: είναι το παιδί-θαύμα της βελγικής σκηνής, το οποίο ενηλικιώθηκε. Ο Νταμιάν Ζαλέ, συνεργάτης του Τσερκάουι από την αρχή, μας είναι επίσης γνωστός από το D’avant, που παρουσιάστηκε (επί Παραολυμπιακών) το 2004.
 Ο SidiLarbiCherkaoui (Σίντι Λάρμπι Τσερκάουι) είναι μόλις τριανταπέντε χρονών και ήδη από τους πιο διάσημους χορογράφους. Ξεκίνησε ως χορευτής σε τηλεοπτικά σόου, συνέχισε με σπουδές στη σχολή P.A.R.T.S. της AnneTeresaDeKeersmaeker, και δεν έχει σταματήσει ποτέ να μαθητεύει κοντά σε σημαντικούς δασκάλους σε διάφορες δυτικές και ανατολικές τεχνικές κίνησης. Το 1995 διακρίθηκε σε διαγωνισμό για το καλύτερο βελγικό σόλο που οργάνωσε ο AlainPlatel. Στη συνέχεια ο Platel του ζήτησε να συνεργαστεί με την κολεκτίβα lesballetsCdelaB στη δημιουργία του IetsopBach (1997-1998) με το οποίο περιόδευσε σε όλο τον κόσμο. Για το RiendeRien (2000), την πρώτη του χορογραφία, τιμήθηκε με το βραβείο Nijinski2002 ως ο πιο πολλά υποσχόμενος νέος χορογράφος. Την ίδια χρονιά ο WimVandekeybus χορογραφεί γι’ αυτόν το σόλο Itγια την Αβινιόν. Ακολουθεί το D’avant που ο Τσερκάουι χορογράφησε μαζί με τους DamienJalet, LycDunberryκαι JuanKruzDiazdeGaraioEsnaola για τη Schaubühne, τότε υπό τη διεύθυνση της SashaWaltz, το οποίο παρουσιάστηκε και στην Αθήνα στο πλαίσιο του πολιτιστικού προγράμματος των Παραολυμπιακών Αγώνων. Με το Foi (2003, lesballetsCdelaBσε συνεργασία με την CapillaFlamenca), από τις πιο επιτυχημένες παραστάσεις των τελευταίων χρόνων στην Ευρώπη, διερευνά το θέμα της πίστης, της μισαλλοδοξίας και της ανοχής της διαφορετικότητας. Το 2004 παρουσιάζει στην Αβινιόν μετά από ανάθεση από το φεστιβάλ τη χορογραφία
TempusFugit(lesballetsCdelaB). Το 2005 χορογράφησε από κοινού και συνερμήνευσε με τον AkramKhanτο ZeroDegreesμε θέμα τη μεικτή πολιτιστική ταυτότητα, και το 2006 σε συνεργασία με τον NicolasVladyslavτο CorpusBach. Έχει χορογραφήσει επίσης για το BalletduGrandThéâtredeGenève και για τα BalletsdeMonte-Carloκαι για το CedarLakeContemporaryBallet μεταξύ άλλων. To 2007 ξεκίνησε η συνεργασία του με το Toneelhuis στην Αμβέρσα, ένα σχήμα έξι φιλοξενούμενων καλλιτεχνών με διευθυντή τον GuyCassiers. Για το Toneelhuisο Τσερκάουι χορογράφησε τα Myth (2007) και Origine (2008). Το Sutra (2008), το οποίο είδαμε και στην Αθήνα, έκανε πρεμιέρα στο Sadler’sWells όπου ο Τσερκάουι έχει ανακηρυχθεί μόνιμος φιλοξενούμενος καλλιτέχνης.
Το 2010 ίδρυσε το όχημα παραγωγής των έργων του, την ομάδα Eastman, με την οποία συνεχίζει να είναι φιλοξενούμενος καλλιτέχνης στο Toneelhuis.
Έχει βραβευτεί με πολλά βραβεία χορού και τεχνών.
Ο Τσερκάουι συνδυάζει με ευκολία διαφορετικές τεχνικές και γεφυρώνει με ευαισθησία τις αποκλίνουσες πολιτιστικές καταβολές του ίδιου και των συνεργατών του. Η συνύπαρξη της μεσαιωνικής πολυφωνικής μουσικής με το σύγχρονο χορό τον γοητεύει και έχει την ιδιαίτερη ικανότητα να εκπλήσσει το θεατή με τις πιο απρόσμενες κινήσεις του σώματος.
 Ο DamienJalet(Νταμιάν Ζαλέ) κατάγεται από τη Γαλλία και το Βέλγιο. Μετά από τις σπουδές του στο I.N.S.A.S. (Institutnationalsupérieurdesartsduspectacle, Βρυξέλλες) στράφηκε στο σύγχρονο χορό συνεχίζοντας τις σπουδές του στο Βέλγιο και την Νέα Υόρκη. Άρχισε να εργάζεται ως χορευτής με τον Βιμ Βαντεκέυμπους στην παράσταση ΤheDayofHeavenandHell (1998) και έχει χορέψει για χορογράφους όπως ο Τεντ Στόφερ και η Κριστίν Ντε Σμετ. Το 2000 ξεκίνησε η στενή συνεργασία του με τον SidiLarbiCherkaoui στο πλαίσιο της ομάδας lesballetsCdelaB. Δημιούργησαν μαζί τα Rienderien (2000), Foi(2003),TempusFugit (2004), και Myth (2007).
Το 2002 χορογράφησε το D'avantσε συνεργασία με τους Σίντι Λάρμπι Τσερκάουι, Λυκ Ντάνμπερρυ και Χουαν Κρουζ Ντίαζ δε Γκαράιο Εσνάολα. Αυτό το έργο περιοδεύει ακόμα ανά τον κόσμο ως μέρος του ρεπερτορίου της ομάδας SashaWaltzandGuests, στο πλαίσιο της οποίας δημιουργήθηκε. Ο Νταμιάν Ζαλέ έχει συνυπογράψει ταινίες χορού και έχει συνεργαστεί σε κοινά εγχειρήματα με πολλούς σημαντικούς καλλιτέχνες: με χορογράφους (όπως η ErnaÓmarsdóttir), κινηματογραφιστές (όπως η εταιρία Dumspiro), σκηνοθέτες θεάτρου (όπως ο Αρτύρ Νοζυσιέλ), μουσικούς (όπως ο Κρίσταν Φέννεζ) κ.ά.
 OSidiLarbiCherkaoui έχει εμφανιστεί στο 13ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας το 2007 με τη χορογραφία του Myth.
 Την Παρασκευή 15 Ιουλίου στις 20:00 και το Σάββατο 16 Ιουλίου στις 22:00 στο Γυμναστήριο Πολυκλαδικού Λυκείου Καλαμάτας
 I'M'COMPANY
 Playing Ensemble Again and Again
/ Παίζοντας μαζί, ξανά και ξανά
 της Ivana Müller
 Ιδέα, χορογραφία και σκηνοθεσία: IvanaMüller

Ερμηνευτές: Katja Dreyer, PeKaren Røise Kielland, Ευφροσύνη Πρωτοπαπά, Pedro Inês, Daniel Almgren-Recén, Rodrigo Sobarzo
Κείμενο: IvanaMüller, BillAitchison και οι ερμηνευτές
Σχεδιασμός Φωτισμών και τεχνικός: MartinKaffarnik
Σχεδιασμός Ήχου: ViljamNybacka
Καλλιτεχνικός σύμβουλος: BillAitchison
Παραγωγή:I'M'COMPANY
Συμπαραγωγή: LISA(Ολλανδία), STUKKunstencentrumLeuven(Βέλγιο), ProductiehuisRotterdam(RotterdamseSchouwburg) (Ολλανδία) και KampnagelHamburg(Γερμανία).
Ευχαριστίες στους: DeMelkweg/AnitavanDolen, NilsDeCoster, PazRojoκαι SarahvanLamsweerde.
Με την υποστήριξη των: AmsterdamsFondsvoordeKunst, NederlandsFondsvoordePodiumkunsten+MondriaanStichting.
 Η ομάδα I'M'COMPANYυποστηρίζεται απο το PerformingArtsFundNL.
 Διάρκεια παράστασης: 70 λεπτά
 Πόσον καιρό μπορεί να κρατήσει μια υπόκλιση; Στο PlayingEnsembleAgainandAgain, η IvanaMüllerπειραματίζεται με τη διόγκωση και τη συρρίκνωση μιας στιγμής, με την επανάληψη αλλά και με τη όσμωση παρόντος, παρελθόντος και μέλλοντος σ’ ένα αξεδιάλυτο μείγμα. Η εξαιρετικά ευρηματική, αστεία και μαζί μελαγχολική παράσταση παρουσιάζει μια ομάδα θεάτρου την ώρα που υποκλίνεται. Κι ενώ αυτή η υπόκλιση μοιάζει να διασχίζει το χωροχρόνο και να διαστέλλεται, οι κοινές εμπειρίες μεταμορφώνονται σιγά – σιγά σε αναμνήσεις από ένα παρελθόν που όλο και μακραίνει, φέρνοντας στο φως το αβυσσαλέο βάθος της ανθρώπινης ψυχής.
 Η χορογράφος IvanaMüller(Ιβάνα Μύλλερ) με καταγωγή απ' την Κροατία, ζεί και εργάζεται στο Παρίσι και στο Άμστερνταμ. Την τελευταία δεκαετία παρουσιάζει έργα που καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα των παραστατικών και των εικαστικών τεχνών. Καθώς είναι και συγγραφέας, τα έργα της, που έχουν συχνά βραβευτεί, χαρακτηρίζονται από την ανατρεπτική και αποκαλυπτική χρήση του λόγου. Στο σύνολο του έργου της επανέρχονται θέματα όπως το σώμα και οι αναπαραστάσεις του, η μνήμη, η σχέση ερμηνευτών και θεατών και η διάσταση του φανταστικού. Παραστάσεις, βίντεο-διαλέξεις, εικαστικές εγκαταστάσεις και ακουστικές ξεναγήσεις της έχουν παρουσιαστεί σε πολλά θέατρα και διεθνή φεστιβάλ (π.χ. Kampnagel στο Αμβούργο, DTW στην Νέα Υόρκη, Sadler'sWells στο Λονδίνο, Kaaitheater στις Βρυξέλλες, SpringdanceFestival στην Ουτρέχτη κ.ά.). Έχει βραβευτεί για το συνολικό έργο της με το Ολλανδικό βραβείο CharlotteKoehler(PrinsBernhardFund), καθώς και με βραβεία από το ImpulsTanz- ViennaInternationalDanceFestival και το Ινστιτούτο Γκαίτε για την παράσταση Whilewewereholdingittogether (2007).
 Η ομάδα Ι’Μ’COMPANYπαρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα.
 Με την υποστήριξη του InstitutFrançais.

Την Κυριακή 17 Ιουλίου στις 22:00
στο Αμφιθέατρο Κάστρου Καλαμάτας
 Σύνολο Κρουστών ΤΥΠΑΝΑ & sinequanon
 Projections / Προβολές
 Μια παράσταση με έργα Cage, Ξενάκη, Taïra και Κατσούλη
Πάνω σε μια ιδέα του Δημήτρη Δεσύλλα
 Τα έργα:
 Μέρος 1ο
John Cage: Living Room Music
Έργο σε τέσσερα μέρη
Ερμηνεύουν: ΤΥΠΑΝΑ

Ιάνης Ξενάκης: OKHO
Έργο για τρία αφρικανικά djembeκαι μια μεγάλη μεμβράνη
Ερμηνεύουν: ΤΥΠΑΝΑ και sinequanon

Μέρος 2ο
YoshihisaTaïra:HierophonieV
Ερμηνεύουν: ΤΥΠΑΝΑ

Βαγγέλης Κατσούλης:Hexalogue
Ερμηνεύουν: ΤΥΠΑΝΑ και Β-TWINS

Ιδέα, καλλιτεχνική διεύθυνση παράστασης: Δημήτρης Δεσύλλας
Τα ΤΥΠΑΝΑ είναι οι μουσικοί: Δημήτρης Δεσύλλας, Γεράσιμος Τσαγκαράκης, Αλέξανδρος Γιοβάνος, Διονύσης Χυτήρης, Ανδρέας Φαρμάκης, Νίκος  Μεταλληνός, Ελένη Καμβυσίδη

Χορογραφία ΟΚΗΟ: sinequanon
Χορεύουν: Δημήτρης Σωτηρίου, Ερμής Μαλκότσης, Μπέττυ Δραμισιώτη, Αλέξης Τσιάμογλου, Έντι Λάμε, Πόπη Σφήκα, Μαρία Φουντούλη
Χορογραφία και ερμηνεία Hexalogue: B-TWINS(Άντυ και Άρτυ)
Φωτισμοί: Αλέκος Γιάνναρης
Ηχητικός σχεδιασμός: Άγης Γυφτόπουλος
Βίντεο πρώτου μέρους: Δημήτρης Δεσύλλας, Άγης Γυφτόπουλος και Νίκος Μαγγανιώτης
Βίντεο τέταρτου μέρους: Βαγγέλης Κατσούλης
Παραγωγή: Σύνολο Κρουστών ΤΥΠΑΝΑ
Συμπαραγωγή: Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλάματας

Διάρκεια Α’ μέρους: 40’ 55
Διάλειμμα 15’
Διάρκεια Β’ μέρους: 55’

Η παράσταση Projections/ Προβολές στοχεύει στο να μας ταξιδέψει στις ρίζες μας μέσω του ήχου των κρουστών: της τάμπλα, των αφρικανικών τζέμπε, των θιβετιανών ρινς και μιας πληθώρας οργάνων από ένα μεγάλο πολυπολιτισμικό φάσμα, γνωστών και άγνωστων στο ευρύ κοινό. Ο Δημήτρης Δεσύλλας και το σύνολό του, τα ΤΥΠΑΝΑ, ξεχωριστοί και διακεκριμένοι μουσικοί, μάς υπόσχονται μια μαγική βραδιά με πρωταγωνίστρια τη μουσική για κρουστά των JohnCage, Ιάνη Ξενάκη,YoshihishaTaïraκαιΒαγγέλη Κατσούλη. Η ιδέα γι’ αυτή την παράσταση ξεκίνησε από τη σχέση της μουσικής για κρουστά και του χορού. Στη συνέχεια το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας ανέθεσε τη χορογραφία του έργου Okhoτου Ιάνη Ξενάκη στην ομάδα χορού sinequanon  –μια ομάδα που έχει γράψει ιστορία στο χώρο του σύγχρονου χορού στην Ελλάδα. Οι sinequanon, στη σύντομη παρέμβασή τους θα φέρουν στη σκηνή συνέχειες και ασυνέχειες, σχέσεις έλξης και απώθησης, μικρόκοσμους, συναισθήματα και καταστάσεις που επανακαθορίζουν τις σχέσεις κέντρου και άκρων. Η έκπληξη της βραδιάς ακούει στο όνομα B-TWINS.
 Ο Δημήτρης Δεσύλλας έκανε τα πρώτα του μουσικά βήματα στην Παλαιά Φιλαρμονική Κέρκυρας και αποφοίτησε με διακρίσεις από τη Σχολή Κρουστών του Ωδείου Αθηνών (με τον Νίκο Κορατζίνο). Ως υπότροφος του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και του Κοινωφελούς Ιδρύματος «Αλέξανδρος Ωνάσης», συνέχισε τις σπουδές του στη Νέα Υόρκη με τους RolandKohlofκαι RaymondDesRoches και στο Βερολίνο με τον RainerSeegers. Ο ίδιος θεωρεί καθοριστική τη σεμιναριακή επαφή του με τον SylvioGualda. Ως σολίστας έχει ερμηνεύσει μεγάλο αριθμό έργων σε α' παγκόσμια, ευρωπαϊκή ή ελληνική εκτέλεση όπως και έργα αφιερωμένα στον ίδιο. Το ρεπερτόριό του εκτείνεται από προκλασσικές μεταφορές για κρουστά έως και όλο το σολιστικό ρεπερτόριο του Ιάνη Ξενάκη. Έχει πραγματοποιήσει σόλο εμφανίσεις σε αίθουσες όπως το WeilHallτης Ν. Υόρκης, το MerkinHallτης Ν. Υόρκης, το QueenElizabethτου Λονδίνου, το TSAIHallτης Βοστώνης, το STOATheater του Ελσίνκι, το ΜΜΑ, το ΜΜΘ, τα αρχαία Θέατρα της Επιδαύρου, το Θέατρο Ηρώδου Αττικού κ.ά. Έχει επίσης πραγματοποιήσει την α' παγκόσμια εκτέλεση του έργου του Ι. Ξενάκη «Περσέφασσα» στη μορφή εκτέλεσης από έναν κρουστό (πρεμιέρα στο φεστιβάλ του Ελσίνκι το 2000). Το 2000 τιμήθηκε για τη σολιστική του παρουσία με το βραβείο της Ένωσης Κριτικών Μουσικής και Θεάτρου όπως και με το Α' βραβείο σύνθεσης πρωτότυπης μουσικής για χορό από το Υπουργείο Πολιτισμού. Έχει τις θέσεις του σόλο τυμπανιστή στην Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας και στην Ορχήστρα των Χρωμάτων. Επίσης είναι συνεργάτης της ΚΑΜΕΡΑΤΑ Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής, και του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών από το 1992. Διδάσκει στο Ωδείο Αθηνών και έχει διατελέσει για χρόνια καθηγητής στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο και στο Καλλιτεχνικό Κέντρο Athenaeum.

Το σύνολο κρουστών ΤΥΠΑΝΑ ιδρύθηκε το 2004 από τον σολίστ και καθηγητή κρουστών Δημήτρη Δεσύλλα. Από την πρώτη στιγμή της λειτουργίας του ήταν σαφής ο προσανατολισμός του προς τη σύγχρονη δημιουργία για τα κρουστά. Ο προσανατολισμός του αυτός οδήγησε στην εκτέλεση μεγάλου αριθμού έργων των σύγχρονων δημιουργών όπως J. Cage, Ι. Ξενάκης, Y. Taira, SteveReich, G. Crumb, N. Ohana, G. Anteil, Θ. Αντωνίου, L. Harrison, C. Chavez, N. Rosauro, S. Fink, E. Varese, J. S. Bach, κ.ά. Έχει συνεργαστεί με σημαντικά σύνολα και οργανισμούς όπως το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, η Καμεράτα Ορχήστρα Των Φίλων Της Μουσικής, τα μπαλέτα της Ζυρίχης, το Ελληνικό Φεστιβάλ, η Εθνική Ορχήστρα Δωματίου της Αρμενίας, οι Σολίστ της Πάτρας κ.ά. Το σύνολο ΤΥΠΑΝΑ έχει τιμηθεί με το Β’ βραβείο στο Διεθνή Διαγωνισμό Μουσικής Δωματίου της HELEXPO’08. Έδρα λειτουργίας του Συνόλου είναι το Ωδείο Αθηνών.

Η ομάδα σύγχρονου χορού sinequanonιδρύεται το 1992 από πέντε απόφοιτους της Κρατικής Σχολής Χορού. Σταθμοί στην πορεία τους είναι η περίοδος σπουδών τους στη Νέα Υόρκη (1992-1995), οι αναθέσεις από το Μέγαρο Μουσικής (1997), το Φεστιβάλ Αθηνών, το CenterculturelAragon(1996), την Μπιενάλε Νέων Καλλιτεχνών (Ρώμη 1999), και το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας (1996), δύο διεθνή φεστιβάλ χορού που διοργάνωσαν (1998 και 1999) και οι περιοδείες τους στην Ελλάδα και στην Ευρώπη. Στην πορεία κάποια μέλη αποχωρούν και νέα μέλη προστίθενται στο δυναμικό της ομάδας. Το 2001 η ομάδα συνεργάζεται με τον σκηνοθέτη Σωτήρη Χατζάκη στη Νύχτα του Τράγου. To2004 δέχονται ανάθεση έργου από τους Παραολυμπιακούς Αγώνες του 2004 για τον Μυστικό Δείπνο, αναλαμβάνουν την καλλιτεχνική διεύθυνση του GalaΓυμναστικής του Αθήνα 2004, συνεργάζονται με το Εθνικό Θέατρο και τον Σωτήρη Χατζάκη στις Βάκχες, δέχονται παραγγελία έργου από το Ελληνικό Φεστιβάλ και περιοδεύουν στο εξωτερικό. Από το 2002 έως το 2009 η sinequanon στεγαζόταν στον Κρατήρα, ένα χώρο συλλογικής διαχείρισης και συνεργασίας των τεχνών. Ήδη από την ίδρυσή της, βασική αρχή της sinequanon ήταν η συλλογική δημιουργία και λειτουργία μέσω αποφάσεων που λαμβάνουν από κοινού τα μέλη της. Η ομάδα έχει συνεργαστεί με σημαντικούς μουσικούς, εικαστικούς, φωτιστές και άλλους καλλιτέχνες.
 Η ομάδα σύγχρονου χορού sinequanon έχει εμφανιστεί στο 2ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας το 1996, στο 10ο, το 2004, και στο 11ο, το 2005.

Τη Δευτέρα 18 Ιουλίου στις 22:00
στο Γυμναστήριο Πολυκλαδικού Λυκείου Καλαμάτας

Ομάδα Χορού Αερίτες

d.όπα!
dopamines of post Athenians /d.όπα!
ντοπαμίνες των μετα-Αθηναίων
 της Πατρίσιας Απέργη
 Χορογραφία: Πατρίσια Απέργη
Ερμηνεία-δημιουργική επεξεργασία: Νώντας Δαμόπουλος, Χαρά Κότσαλη,
Μάρω Μαρμαρινού, Δημόκριτος Σηφάκης, Ηλίας Χατζηγεωργίου
Δραματουργία: Τζωρτζίνα Κακουδάκη
Μουσική: Δημοσθένης Γρίβας
Βοηθός χορογράφου: Δήμητρα Μητροπούλου
Σκηνικά-Κοστούμια: Κωνσταντίνος Ζαμάνης
Φωτισμοί: Νίκος Βλασσόπουλος
 Παραγωγή: Αερίτες
Η Ομάδα Αερίτες έχει επιχορηγηθεί από το Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού (ΕΚΕΘΕΧ) για την παραγωγή της παράστασης
d.όπα! (2009) και για την περιοδεία της (2010).
 Διάρκεια παράστασης: 60 λεπτά
 Πόσα «όπα» χρειάζεται να ψιθυρίσουμε μέχρι να σηκωθούμε; Υπακούει άραγε η κινητική μας γλώσσα σε ένα γενετικό κώδικα που είναι επηρεασμένος από την ιστορία μας; Υπάρχει χορευτικό DNA και πώς εκφράζεται;
d.όπα!: μια παράσταση που ανιχνεύει τι απομένει από το παρελθόν, τι αναμειγνύεται με τη σημερινή πραγματικότητα, πώς δημιουργείται η σύνθετη ταυτότητα του Έλληνα - Ευρωπαίου, και πώς διαγράφεται η καθημερινή μας ζωή. Κι ακόμα, πώς όλα αυτά λειτουργούν ως ζωντανοί φορείς μνήμης και... πώς χορεύονται.

H Πατρίσια Απέργη σπούδασε Θεατρολογία στην Αθήνα και χορογραφία στη Νίκαια και στο Λονδίνο (MidlessexUniversity). Ίδρυσε την Ομάδα Χορού Αερίτες το 2006. Η ομάδα έχει παρουσιάσει τα έργα: DonatedNations (στο residencyprogramme τουTanzquartierWien), FerryTales, Apolost, AnorexiaSocialis, EllenWest. Το τελευταίο έργο της ομάδας, d.όπα!, επιλέχθηκε από το Aerowaves για να παιχτεί στο ομώνυμο φεστιβάλ του ThePlace στο Λονδίνο και περιοδεύει σε θέατρα και φεστιβάλ του εξωτερικού.
 Η παράσταση d.όπα! (dopaminesofpostAthenians) έχει επιλεγεί από το δίκτυο Aerowaves.
 Την Τετάρτη 20 Ιουλίου στις 22:00
στο Γυμναστήριο Πολυκλαδικού Λυκείου Καλαμάτας

l'association fragile

b.c, janvier 1545, fontainebleau
/ b.c, ιανουάριος1545, φονταινεμπλώ
 τουChristian Rizzo
 Χορογραφία, σχεδιασμός σκηνικού και κοστουμιών: ChristianRizzo
Ερμηνεία: JulieGuibert
Μουσική: GeromeNox(ερμηνεύεται ζωντανά)
Φωτιστική Εγκατάσταση: CatyOlive
Διευθυντής σκηνής: Jean-MichelHugo
 
Παραγωγή: l'associationfragile

Συμπαραγωγή: Φεστιβάλ Χορού Μονπελλιέ – CentreNationaldelaDanse (η παράσταση δημιουργήθηκε όσο η ομάδα ήταν φιλοξενούμενη στο CND– inresidency)
Με την υποστήριξη της Passerelle, scène nationale de St Brieuc
Η ομάδα l’associationfragile υποστήριζεται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Επικοινωνίας της Γαλλίας / DRACNord-PasdeCalais.
Από το 2007, η ομάδα l’associationfragile είναι φιλοξενούμενη ομάδα (companyinresidence) στην Όπερα της Λίλ.
 Διάρκεια παράστασης: 60 λεπτά
Απόγονος μιας διευρυμένης οικογένειας με προγόνους τον BenvenutoCellini (τον γλύπτη της Αναγέννησης του οποίου τα αρχικά υπάρχουν στον τίτλο της παράστασης) ή τον Μανέ, και με συγγενείς κινηματογραφιστές όπως ο Τακέσι Κιτάνο και ο Ντέιβιντ Λυντς, oΚριστιάν Ριζό είναι πρώην μουσικός σε συγκρότημα, σχεδιαστής μόδας, φωτιστής και νυν εικαστικός καλλιτέχνης και χορογράφος: αναμφίβολα μια από τις πιο σημαντικές μορφές της σύγχρονης τέχνης στη Γαλλία. Τα έργα του αινιγματικά, μυστηριώδη, γεμάτα ερωτηματικά, τελετουργίες και σύμβολα, στα όρια της ένωσης του πραγματικού με το φανταστικό, αποκαλύπτουν το απρόσμενο βάθος στο οποίο μπορεί να φτάσει το καλλιτεχνικό έργο στην επικοινωνία του με το ασυνείδητο του θεατή. Ο Rizzo είναι γνωστός για τους μακρείς και ποιητικούς τίτλους των έργων του –ουσιαστικά ξεχωριστά έργα τέχνης. Έτσι και εδώ: ο τίτλος της παράστασης b.c, janvier1545, fontainebleau αναφέρεται στο άγαλμα μιας νύμφης που κατασκεύασε ο Μπενβενούτο Τσελίνι για τον Φραγκίσκο τον Α΄ όταν έφτασε στην αυλή του στο Φονταινεμπλώ. Η παράσταση, χορογραφημένη για την κλασική χορεύτρια Ζυλί Γκιμπέρ, μέσα στο εικαστικό περιβάλλον που έχει σχεδιάσει ο ίδιος ο Ριζό, υπό τους φωτισμούς της Κάθυ Ολίβ και τους ήχους του Ζερόμ Νοξ –μόνιμων συνενόχων του– είναι μια αργή, νυχτερινή τελετουργία γεμάτη ακατανόητη μαγεία που μας εισάγει στο προσωπικό σύμπαν του καλλιτέχνη.
 Γεννημένος στις Κάννες, ο ChristianRizzo(Κριστιάν Ριζό) σπούδασε αρχικά Καλές Τέχνες. Άρχισε να ασχολείται με τον χορό στη δεκαετία του ’90. Δουλεύοντας παράλληλα στον χώρο της μουσικής, της μόδας και της εκπαίδευσης, έχει χορέψει με χορογράφους όπως η Ματίλντ Μοννιέ, ο Μαρκ Τόμπκινς, η Βέρα Μαντέρο και ο Ρασίντ Ουραμντάν. Από το 1997 χορογραφεί και ο ίδιος, παρουσιάζοντας την δουλειά του σε σημαντικά θέατρα και φεστιβάλ διεθνώς. Στην Ελλάδα, έχει εμφανιστεί στο Φεστιβάλ Αθηνών. (Soitlepuitsétaitprofond, soitilstombaienttrèslentement, carilseurentletempsderegardertoutautour/ Ή το πηγάδι ήταν βαθύ, ή εκείνοι έπεφταν πολύ αργά, γιατί είχαν το χρόνο να κοιτάζουν ολόγυρα[2006])
 Χορογραφία του Κριστιάν Ριζό έχει παρουσιαστεί στο 14ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας το 2008 από την ομάδαViaKatlehong.
 Με την υποστήριξη του InstitutFrançais.
Την Πέμπτη 21 Ιουλίου στις 22:00
στο Αμφιθέατρο Κάστρου Καλαμάτας

Hofesh Shechter Company

Political Mother / Μητέρα Πολιτικής
 του Hofesh Shechter
 Χορογραφία και Μουσική: Hofesh Shechter
Ερμηνεύει η Ομάδα Hofesh Shechter Company
Χορευτές: Maëva Berthelot, Winifred Burnet-Smith, Chien-Ming Chang, Sam Coren, James Finnemore, Bruno Karim Guillore, Yeji Kim, Philip Hulford, Jason Jacobs, Erion Kruja, Sita Ostheimer, Hannah Shepherd
Η μπάντα: Yaron Engler (Ντράμς, Bendir), Joseph Ashwin (Κιθάρα), Joel Harries (Κιθάρα, Ντραμς), Edward Hoare (Κιθάρα, Ντραμς), Norman Jankowski (Ντραμς, Pandeiro), Vincenzo Lamagna (Κιθάρα), Andrew Maddick (Κιθάρα)
Μουσικοί συνεργάτες: Nell Catchpole, Yaron Engler
Ενορχήστρωση κρουστών: Hofesh Shechter και Yaron Engler
Ακούγεται επίσης μουσική των: J.S. Bach, Cliff Martinez, Sergio Mendes, Joni Mitchell, Verdi
Σχεδιασμός φωτισμών: LeeCurran
Σχεδιασμός κοστουμιών: MerleHensel
Σχεδιασμός ήχου: TonyBirch
Το κείμενο της επιγραφής εκλάπη ευγενικά από τον εικαστικό καλλιτέχνη FOS
 Παραγωγή της Ομάδας HofeshShechterCompanyσε συνεργασία με το TheatreRoyal (Πλύμουθ) και με την υποστήριξη του DanceXchange(Μπέρμινγκχαμ)

Το έργο PoliticalMother υλοποιήθηκε κατόπιν ανάθεσης από το BrightonDomeκαι το Φεστιβάλ του Μπράιτον, το Sadler’sWells(Λονδίνο) και Movimentos-FestwochenderAutostadt(Βόλφσμπουργκ) καθώς επίσης και από τους: Μπιενάλε Χορού της Λυών, ThéâtredelaVille(Παρίσι), Romaeuropa(Ρώμη), και MercatdelesFlors(Βαρκελώνη).
Η μουσική σύνθεση έγινε στο Sadler’sWellsμε την συνεργασία των GuildhallSchoolofMusic& Dramaκαι barbicanbite09, και με την υποστήριξη του JerwoodStudioγια την έρευνα.
Η χρήση του έργου Solarisτου CliffMartinez γίνεται κατόπιν συμφωνίας με την EMIMusicPublishingLimited.
Η συνεργασία με τον εικαστικό καλλιτέχνη FOS υποστηρίχθηκε από το χρηματοδοτικό πρόγραμμα Outset.
Η Ομάδα HofeshShechterCompany υποστηρίζεται από το ArtsCouncilEngland και είναι φιλοξενούμενη ομάδα (resident) στο BrightonDome.
 Διάρκεια παράστασης: 70 λεπτά
Στην παράσταση υπάρχουν 30 δευτερόλεπτα με φωτισμό strobo.
 Στο PoliticalMotherο Χόφες Σέχτερ χαρτογραφεί μηχανισμούς εξουσίας και ελέγχου, εκδηλώσεις υποταγής και αντίστασης, αντιδράσεις βίας και αλληλεγγύης. Το δυναμικό σάουντρακ που υπογράφει ο ίδιος ερμηνεύεται από ένα ροκ συγκρότημα και μια στρατιωτική μπάντα επί σκηνής. Δέκα χορευτές ζωντανεύουν με καταιγιστική κίνηση ετερόκλητα στιγμιότυπα από πλήθη που εξεγείρονται, ροκ συναυλίες, δημαγωγούς σε παροξυσμό, ζευγάρια που αγαπιούνται, αιχμάλωτους σε απόγνωση. Συνεπαρμένοι από την καταιγιστική κίνηση και κατακλυσμένοι από την ένταση και τον ρυθμό της «επικής» μουσικής, μεταφερόμαστε στον κρατήρα μιας ανθρώπινης συνύπαρξης γεμάτης αντιφάσεις, και καλούμαστε αναπόφευκτα να συλλογιστούμε πώς ο άνθρωπος βιώνει την πολιτική.

Ο Ισραηλινός Χόφες Σέχτερ, τρομερό παιδί της βρετανικής σκηνής του χορού, δηλώνει ότι «καταπιάστηκε με το χορό εξαιτίας της μουσικής». Χορογραφεί για πρώτη φορά το 2003 στην Αγγλία, όπου εδρεύει, και έκτοτε τον εγκωμιάζουν κοινό και κριτική, τον συνοδεύουν συνεχώς βραβεία, τον πλαισιώνουν διάσημοι οργανισμοί, όπως ThePlace, SouthbankCentreκαι Sadler’sWellsκαι περιοδεύει στον κόσμο. Στις αποσκευές του: σπουδές μουσικής (Σχολή Αγκοστίνι στο Παρίσι), σπουδές χορού (Ακαδημία Χορού και Μουσικής της Ιερουσαλήμ), και συμμετοχή ως χορευτής στην Ομάδα Χορού Batsheva(Ισραήλ), και στην ομάδα της συμπατριώτισσάς του JasminVardimon(Αγγλία). Τα εκρηκτικά έργα Uprisingκαι Inyourrooms έδωσαν το στίγμα της γραφής του και τον καθιέρωσαν.
 Hομάδα HofeshShechter έχει εμφανιστεί στο 14ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας το 2008 με τα έργα UprisingκαιInyourrooms.
 Με την υποστήριξη του BritishCouncil.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου